Toyota lanceert zes nieuwe elektrische auto's in Europa in één jaar

Tijdens Toyota's jaarlijkse productstrategie-evenement vorige week onthulde een team van internationale en Europese leidinggevenden een reeks nieuwe productie- en conceptvoertuigen van Toyota en Lexus. Tijdens het jaarlijkse evenement, dat door 350 media werd bijgewoond, werd de veranderende strategie van het bedrijf getoond om te voldoen aan de veranderende behoeften van klanten en de overgang naar CO2-neutraliteit suport trapez trw pret.

Toyota lanceert zes nieuwe elektrische auto's in Europa in één jaar

Meervoudige productstrategie gericht op koolstofneutraliteit

De essentie van Toyota's veelzijdige aanpak van CO2-neutraliteit is om klanten een keuze te bieden uit duurzame oplossingen, ongeacht waar ze wonen, hun individuele omgeving en hun omstandigheden. Deze strategie omvat een volledig assortiment aandrijflijnen, van hybrides met flexfuelsystemen (voor brandstoffen met verschillende verhoudingen ethanol en benzine) in Zuid-Amerika tot nieuwe brandstofcelsedans in Japan. In Europa, waar de verkoop van batterij-elektrische voertuigen (BEV's) tot de hoogste ter wereld behoort, introduceert Toyota drie nieuwe productiemodellen. Tegen 2026 worden er nog drie toegevoegd. Deze aanpak, waarbij wordt ingespeeld op de behoeften van de klant en er keuze is uit verschillende oplossingen, heeft Toyota geholpen om in 2024 een recordverkoop van 1,217 miljoen voertuigen in Europa te realiseren.

Bij deze gelegenheid merkte Simon Humphreys, Chief Brand Officer en bestuurslid van Toyota Motor Corporation, het volgende op: “De essentie van onze filosofie is dat alle klanten de juiste keuze voor zichzelf moeten kunnen maken. Het bieden van keuze en kansen staat centraal in ons streven om steeds betere auto's te creëren en is van toepassing op alles wat we doen - en dat geldt ook voor het pad naar duurzaamheid."

De nieuwe Toyota C-HR+ breidt Toyota's aanwezigheid in het elektrische autogamma uit. De auto is gebouwd op het speciale e-TNGA-platform en is leverbaar met zowel voorwielaandrijving als vierwielaandrijving. In lijn met de traditie van de Toyota C-HR behoudt de auto de opvallende en gedurfde coupéstijl en is hij zo ontworpen dat hij een inspirerende ervaring voor klanten moet creëren.

Naast de onlangs geïntroduceerde Urban Cruiser introduceert Toyota drie nieuwe BEV-modellen in de B-, C- en D-SUV-segmenten, die het belangrijkste deel van de Europese automarkt vormen. Hiermee komt het totale aantal BEV-batterij-elektrische modellen voor Toyota en Lexus in Europa in 2026 op 14.

Yoshihiro Nakata, President en CEO van Toyota Motor Europe, merkte op: "77% van de Toyota-voertuigen die we in Europa verkopen, worden in Europa geproduceerd", en voegde eraan toe hoe belangrijk "sterke partnerschappen met andere bedrijven in de toeleveringsketen en leveranciers in heel Europa zijn die ons ondersteunen bij deze grootschalige productieactiviteit." Dit enorme ecosysteem van productie en toeleveringsketens helpt om duurzame werkgelegenheid te bieden aan gezinnen en gemeenschappen in heel Europa.”

Lexus introduceert drie nieuwe elektrische voertuigen op batterijen Lexus neemt het voortouw op het gebied van elektrische voertuigen op batterijen met de introductie van drie nieuwe BEV-modellen in de komende 12 maanden. In 2024 De wereldwijde verkoop van Lexus steeg tot meer dan 851.000 voertuigen, met een verkoop in Europa die met 20% jaar op jaar steeg tot een recordaantal van 88.184. De nieuwe Lexus RZ, die alle kaizen-elementen van de bZ4X bevat, is de eerste van drie nieuwe Lexus BEV's die dit jaar hun debuut maken.

Auto-onderdelen AutoPower
Auto-onderdelen AutoPower

Meervoudige productstrategie gericht op koolstofneutraliteit

De essentie van Toyota's veelzijdige aanpak van CO2-neutraliteit is om klanten een keuze te bieden uit duurzame oplossingen, ongeacht waar ze wonen, hun individuele omgeving en hun omstandigheden