Remblokken - Toepassing, types, reparaties en vragen
Remblokken voor en achter - ATE, Textar, TRW, Delphi, Brembo, Bosch, Ferodo - in onze online winkel voor verschillende automerken zoals Audi, BMW, Mercedes-Benz, VW, Opel, Renault, Peugeot, Lancia, Alfa, Fiat, Toyota, Seat, Honda, Volvo, en meer. Remblokken bestaan uit een wrijvingsmateriaal dat is gevormd en bevestigd of vastgeklonken aan een metalen steunplaat. Na verloop van tijd slijt de wrijvingslaag natuurlijk, wat periodieke vervanging noodzakelijk maakt. Voertuigfabrikanten specificeren de minimale dikte voor de remblokken. Veel voertuigen zijn uitgerust met slijtagesensoren die de bestuurder waarschuwen wanneer de wrijvingslaag de minimale dikte nadert. Sommige blokken hebben ook slijtagemarkeringen die geluid maken wanneer vervanging noodzakelijk is.
Toch zijn remblokken slechts één element van een alomvattende reparatie. Vaak komen problemen zoals geluid en ongelijkmatige slijtage met de blokken niet voort uit de blokken zelf, maar uit versleten bijbehorende onderdelen. Componenten zoals clips, veren en shims spelen een cruciale rol bij het waarborgen van de juiste, stille en gelijkmatige werking van de remblokken. U kunt remblokken / placute frana bestellen voor elke auto, vrachtwagen of motorfiets in onze online winkel in Roemenië. Ons aanbod omvat blokkensets met bijbehorende accessoires, individuele componenten en accessoirekits, waardoor een grondige klus mogelijk is voor optimale prestaties en een langere levensduur van uw remblokken. In de meeste gevallen is het verwijderen van deze onderdelen noodzakelijk voor de installatie van de blokken - het vervangen ervan door nieuwe accessoires zorgt voor de beste resultaten voor de geïnvesteerde tijd en geld.
Als de meeste voertuigen worden ontworpen, is de formulering van het wrijvingsmateriaal van de remblok afgestemd op de "gemiddelde" bestuurder die onder "normale" rijomstandigheden rijdt. Als u echter een enthousiaste rijder bent, past u waarschijnlijk niet in het gemiddelde profiel. Aanpassingen voor agressief straat- of circuitrijden, of het versterken van uw vrachtwagen voor het slepen, vervoeren of off-road avonturen, kunnen aantonen dat die remblokken onvoldoende zijn voor uw gebruikspatronen. Als u meer remkracht zoekt, bekijk dan onze gevarieerde selectie van high-performance remblokken.
Originele uitrusting blokken zijn over het algemeen voldoende voor rustig cruisen, dagelijks woon-werkverkeer en stadsrijden, maar kunnen tekortschieten als het gaat om de eisen van dynamisch rijden op bochtige wegen, het slepen van zware lasten, of deelname aan hoge snelheid en intense circuitactiviteiten. Een dergelijk gebruik genereert aanzienlijke warmte door de noodzakelijke wrijving voor het remmen en stoppen van snel bewegende of zwaar beladen voertuigen. Deze hitte kan leiden tot oververhitting en vervaging van de originele blokken, wat resulteert in langere remafstanden in de loop van de tijd.
We presenteren een selectie van prestatie remblokken, zorgvuldig geformuleerd om te voldoen aan de eisen van rijliefhebbers, racepiloten, ijverige vrachtwagenbezitters, hulpverleners en vlootbeheerders. Deze blokken zijn verkrijgbaar in een uitgebreid assortiment wrijvingsverbindingen, vervaardigd door eersteklas remblokfabrikanten, zodat u de perfecte match vindt voor uw specifieke behoeften. Deze unieke samenstellingen omvatten keramiek, verbindingen met een laag metaalgehalte, half-metaalhoudende en mengsels die ook elementen zoals aramidevezels en koolstofvezels kunnen bevatten. Elk remblokkenset is ontworpen om een onderscheidende combinatie van functies te leveren. Dus, of u nu verbeterde remkracht zoekt voor uw dagelijkse voertuig, af en toe op het circuit, off-road avonturen met een 4x4, of een harmonieuze combinatie van remvermogen en duurzaamheid voor een commerciële vrachtwagen, onze selectie heeft de ideale blokken voor uw eisen.
Wat zijn remblokken?
Een remblok bevindt zich tussen de remschijf en de remklauw om het niveau van wrijving van metaal naar metaal te verminderen. Na verloop van tijd moeten de blokken worden vervangen. Wanneer de bestuurder op de rem drukt, kan hij een piepend geluid horen, of het voertuig kan naar één kant trekken. Dit zijn tekenen dat de blokken versleten zijn.
Wanneer moeten remblokken worden vervangen?
Over het algemeen moeten de remblokken van een auto elke 30.000 tot 50.000 kilometer worden vervangen, terwijl remschijven moeten worden vervangen tussen 45.000 en 100.000 kilometer. Het exacte cijfer kan echter variëren afhankelijk van het terrein waarop u rijdt, de weersomstandigheden en uw rijstijl.
Remblokken moeten worden vervangen wanneer ze het minimumdikteniveau hebben bereikt of aanzienlijk zijn versleten. Voertuigfabrikanten geven specificaties met betrekking tot de minimale dikte van de blokken, wat een duidelijke indicatie is dat ze moeten worden vervangen als deze waarde wordt benaderd. U moet ze ook vervangen als u tekenen van slijtage opmerkt, zoals piepen tijdens het remmen, ongelijkmatig trekken van het voertuig tijdens het remmen of het optreden van ongewone geluiden.
Een andere indicatie dat remblokken moeten worden vervangen, kan het gebruik van slijtagesensoren zijn. Veel moderne voertuigen hebben sensoren die waarschuwingen geven wanneer de blokken een significant slijtageniveau hebben bereikt en vervanging vereisen.
Het is belangrijk om het aanbevolen onderhoudsschema van de voertuigfabrikant te volgen en regelmatig het remsysteem te inspecteren op tekenen van slijtage, passende maatregelen te nemen voordat problemen kritiek worden. Regelmatig preventief onderhoud kan de levensduur van remblokken verlengen en zorgen voor een efficiënt en veilig remsysteem.
Is het eenvoudig om remmen te vervangen?
Remvervanging kan variëren van relatief eenvoudig tot complex, afhankelijk van uw niveau van autokennis, het type remmen dat door uw voertuig wordt gebruikt en de specifieke componenten die moeten worden vervangen.
Voor basisremblokvervanging, als u enige mechanische vaardigheden en de juiste gereedschappen heeft, is het een taak die veel autobezitters zelf kunnen uitvoeren. Hier is een algemeen overzicht van het proces:
- 1. Verzamel de benodigde gereedschappen en materialen: U heeft meestal een wielmoersleutel, een krik en kriksteunen, een C-klem of remklauw gereedschap en vervangende remblokken nodig.
- 2. Til het voertuig op: Gebruik de krik om de auto op te tillen en zet deze vast met kriksteunen.
- 3. Verwijder het wiel: Draai de wielmoeren los, verwijder het wiel en zet het opzij.
- 4. Toegang tot de remklauw: Zoek de remklauw en afhankelijk van uw voertuig moet u mogelijk enkele bouten of pinnen verwijderen om toegang te krijgen tot de remblokken.
- 5. Verwijder oude remblokken: Gebruik een C-klem of remklauw gereedschap om de remklauwzuiger in te drukken, waardoor het gemakkelijker wordt om de oude remblokken te verwijderen.
- 6. Installeer nieuwe remblokken: Schuif de nieuwe remblokken op hun plaats. Let op eventuele clips, retainers of accessoires die mogelijk moeten worden overgebracht van de oude naar de nieuwe blokken.
- 7. Zet alles weer in elkaar: Zorg ervoor dat alle bouten en pinnen goed zijn vastgedraaid.
- 8. Herhaal aan de andere kant: Als u de voorremmen vervangt, moet u het proces herhalen aan de andere kant. Herhaal dit voor achterremmen indien nodig.
- 9. Ontlucht de remmen (indien nodig): Als u het remsysteem heeft geopend, moet u mogelijk de remmen ontluchten om lucht uit de remleidingen te verwijderen.
Het is belangrijk op te merken dat dit een algemeen overzicht is en specifieke stappen kunnen variëren afhankelijk van het merk en model van uw voertuig. Als u zich niet op uw gemak voelt bij deze taken of als u te maken heeft met complexere remonderdelen, zoals remschijven of remklauwen, is professionele hulp raadzaam.
Raadpleeg altijd de handleiding van uw voertuig voor specifieke instructies, en bij twijfel overweeg dan hulp in te schakelen van een gekwalificeerde monteur of remmenserviceprofessional. Remsystemen zijn essentieel voor de veiligheid van het voertuig, dus het is cruciaal om ervoor te zorgen dat het werk correct wordt uitgevoerd.
Wat gebeurt er als ik mijn remmen niet vervang?
Als ze worden versleten voordat ze worden vervangen, kunnen andere componenten van het remsysteem, met name de remschijven of trommels, beschadigd raken. Naast vaak kostbare reparaties kan rijden met versleten of aangetaste remblokken leiden tot onveilige rijomstandigheden.
Slijten voorremmen of achterremmen sneller?
Een van deze systemen is het remsysteem. Het is een van de meest vitale voor de werking van het voertuig, dus u moet er speciale aandacht aan besteden door regelmatig te vervangen en te onderhouden. In de meeste voertuigen slijten voorremblokken over het algemeen sneller dan die achteraan omdat ze een groter deel van de remkracht verwerken, vooral in de beginfase van het remmen. Het gewicht van het voertuig verschuift naar voren tijdens vertraging, waardoor er meer druk op de voorremmen komt.
De snelheid van slijtage kan echter variëren op basis van rijgewoonten, de verdeling van het gewicht van het voertuig en het ontwerp van het remsysteem. Het is belangrijk om de aanbevelingen van de fabrikant op te volgen en regelmatig alle componenten van het remsysteem te inspecteren om ervoor te zorgen dat ze goed functioneren.
- 2024-11-20 - Kipufogórendszer csappantyúkkal en Carbon karosszériasötttel en Chevrolet Corvette C8-hoz
- 2024-11-20 - Bij Volvo de actieve XC90 en de nieuwe motor
- 2024-11-19 - De Konzept van Toyota-Klasse-Offroad voor 2024 gaat naar de SEMA-Messe erscheinen
- 2024-11-19 - 40 LE-vel tøb – een Sondermodell van legerősebb sörðurú Fabia
- 2024-11-18 - Brugte combi Puntos fuertes y debiles: Seat León ST
- 2024-11-18 - De uw Ford Courier: ¡af űr kiskirálya elfőnt! (PRÜFEN)
- 2024-11-17 - Kombi voor Fiat Grande Panda: het is een pixel
- 2024-11-14 - 700 km gefahner Peugeot E-3008-hoz elektrisch
- 2024-11-14 - Peugeot verfüttüber een musterbeispiel en kühltechnik
- 2024-11-14 - Renault Master werd geproduceerd in 2025. Beschikbaar vanaf 2011
- 2024-11-14 - Viskeuze: een in Citroën en C4-Gyel bátorott er
- 2024-11-13 - Vissetekintő: pályamódósíszát az Opel Vectranál
- 2024-11-13 - Fourgon d'André modélisateur voor VW Tayron: Schwarz, Minze en Tiguan
- 2024-11-13 - Mercedes G 63 AMG V12: een legendarische "Würfel", in 5 stappen alt
- 2024-11-12 - E30 M3 en bi bio BMW
- 2024-11-12 - Alfa Romeo Alfetta GT 1.8: legendarisch sinds 50 jaar
- 2024-11-12 - ¡Jetzt "AUDI" met logo! Heeft u een negatieve Gyungonek gehad?
- 2024-11-11 - VW Multivan is een Californische dubbeldekker
- 2024-11-11 - Standaard: Jobb-Reparatur, nicht ?
- 2024-11-11 - In de nieuwe versie van de Porsche Macana
- 2024-11-07 - Onze BMW M2: M4 Motor van 460 Zoll heeft een lengte van 14,9 Zoll
- 2024-11-07 - ¿Euh 7-Euro-Mercado en Benzin?
- 2024-11-07 - Rückblick: Seat Altea: ¿en perfecto estado?
- 2024-11-06 - Voor 50 jaar op Mercedes-Benz met 5 jaar Legende
- 2024-11-06 - Citroën Zette de Tommeine Voorganger C5 Aircross vor
- 2024-11-06 - En Peugeot-beggarhetöbbé-tektsi-kulcsmodelljeit
- 2024-11-05 - Vindt u het leuk om een Amerikaanse 6,2-liter-V8-auto met motor te gebruiken?
- 2024-11-05 - En VW-Auto heeft geen alternatief meer
- 2024-11-05 - Nieuwe Audi A5: geschriebene Meistereleganz (VIDEO)
- 2024-11-04 - Mercedes CLA en Geely Kauffirma zijn niet meer een succes, een briv-brug
- 2024-11-04 - De meeste Abartha-Fahrer zijn niet meer geamuseerd
- 2024-11-01 - Het Volvo-Fördersystem – 2024 is de beste hersteller
- 2024-11-01 - Vooruitzichten: Ford Focus II – een radicale verandering in twintig jaar
- 2024-10-30 - Hyundai is een nieuwe auto met elektrische SUV IONIQ 9-El
- 2024-10-30 - Az Audi schließt das Werk in Brüssel ab
- 2024-10-29 - Batterijen en apparaten met nieuwe elektronica voor Dodge Charger Daytona verkrijgbaar
- 2024-10-29 - Das Modell Škoda met Fabiát-rat zal nu in de nieuwe versie verschijnen
- 2024-10-28 - Renault presenteert op 10. Renault-Festival de CLIO-t en de ZOE-t
- 2024-10-28 - Een 5-Millioner-Auto-Toyota-Auto ist vom Uygéske Kingdomsban geferente
- 2024-10-28 - Unser Golf GTI Clubsport S: ¡Olyan Aura op 40 Tagen!
- 2024-10-28 - Tiguan Bira Golf à Roues
- 2024-10-26 - Een reneszánsza een G-szátnában a past II Future-ban in limitierter Auflage
- 2024-10-26 - Y 5-Millioner-Auto-Toyota-Auto ist vom Uygéske Kingdomsban geferente
- 2024-10-26 - De beste Jeep voor Avenger 4xe is exclusief verkrijgbaar in The North Face Edition
- 2024-10-25 - Brugse luxelimousine: BMW 7er-Serie (F01)
- 2024-10-25 - Plus Petit M235 Gran Coupé door Neubau ersetzt.
- 2024-10-25 - Dus Nebel is met de Dacia Sandero verbunden
- 2024-10-24 - Een Volkswagen Jetta GLI 40. Een voorbeeld voor een Amerikaanse GTI: een Amerikaanse GTI
- 2024-10-24 - Die Fahrt stopt bij 270 km/Tag, wanneer Sie Golfa R-hez erreicht heeft
- 2024-10-24 - Voor 10 autonome Tage 120.000 km relatief? ¡Volwaardig!
- 2024-10-23 - Hyundai heeft een enorm scherm
- 2024-10-23 - Antigua Plaza Alhambra (7N): Familienempfang Spanje
- 2024-10-23 - Audi RS 4 B5: Ein Klassiker der Extraklasse: Erster Schritt
- 2024-10-22 - Brugse luxelimousine: Audi A8 (D4)
- 2024-10-22 - Dacia bracht officieel de grootste SUV op de markt
- 2024-10-22 - De Alfa Romeo Junior debuteerde tegelijk met Parisban en Szófiában
- 2024-10-21 - Is het een Mercedes E500?
- 2024-10-21 - 100.000 km met een BMW of een M3-Mal: was Ihr ideaal? (FOLYTATOTT TESZT)
- 2024-10-20 - Mercedes CLK 63 AMG Serie Negra: Gebrauchtwagen
- 2024-10-20 - De nieuwe Land Cruiser in het jaar 2024 staat voor de Tür
- 2024-03-02 - Ruitenwissers - Zijn ze voor vervanging? Soorten en hoe te kiezen?