Fourgon d'André modélisateur voor VW Tayron: Schwarz, Minze en Tiguan

De nieuwe Tayron is er! – Deze vijf- of optioneel zevenzits SUV positioneert zich tussen de Touareg (premiumklasse) en de Tiguan (middenklasse). Authenticiteit: het ontwerp valt op doorslaggevende wijze op met een krachtig profiel en getuigt van een zichtbare verbondenheid met de Volkswagen SUV-familie. Beste in zijn klasse op het gebied van comfort. Uitmuntendheid: het gevoel van hoge kwaliteit komt voort uit elk element en detail. Generositeit: optimaal gebruik van nuttig volume. Het indrukwekkende volume van de bagageruimte van de nieuwe Tayron, met vijf passagiers aan boord, bedraagt 885 liter. Volkswagen zal de nieuwe Tayron aanbieden met in totaal zeven efficiënte aandrijfsystemen. Het assortiment omvat ook twee plug-in hybride aandrijvingen van de nieuwe generatie (eHybrid). Ze zijn een zeer innovatieve aandrijfoplossing, omdat ze een elektrische actieradius van meer dan 100 km in het dagelijks leven en efficiëntie op lange reizen mogelijk maken, waardoor een totaal bereik van ongeveer 850 km mogelijk is van opladen tot opladen. Bovendien maakt het vermogen om tot 2,5 ton te trekken de nieuwe Tayron tot een stijlvol, goed uitgerust trekvoertuig voor aanhangwagens in alle soorten en maten magazin piese auto VW ieftine.

Fourgon d'André modélisateur voor VW Tayron: Schwarz, Minze en Tiguan

Met een lengte van bijna 4,8 m (4.770 mm) valt de nieuwe Tayron op door een uitgesproken en opvallend SUV-design. Het profiel is schoon en krachtig. Extreem nauwkeurig gerichte lijnen verdelen de vlakken en geven het silhouet indrukwekkende contouren: een karakteristieke lijn begint vanaf de voorste motorkap, creëert vervolgens een lichte rand onder de onderrand van de zijruiten en loopt door tot aan de D-stijlen. Aan de voorkant creëren LED-koplampen en het standaard verlichte Volkswagen-embleem een onmiskenbare lichtsignatuur als de avond valt. Hetzelfde geldt voor de achterkant van de SUV, waar in alle versies een doorlopende LED-dwarsbalk zit. Een smalle ledstrip loopt van links naar rechts over de bovenkant van de achterlichten en benadrukt optisch de breedte van de Tayron. In het middengedeelte wordt de band smaller; De onderste helft van het VW-logo, dat ook rood verlicht is, staat visueel vrij.

De precieze lijnen, het langwerpige dakoppervlak en de smalle voegen benadrukken het silhouet van de Tayron en tonen zijn karakter als hoogwaardige en uiterst solide SUV.

Dezelfde aanpak is toegepast op het interieur van de nieuwe Tayron. Het onderscheidt zich door hoogwaardige materialen, een strak en stijlvol ontwerp. De gebruikte materialen in het interieur voelen zacht en aangenaam aan, wat samen met de aangesloten cockpit en de overvloed aan ruimte een rustige en harmonieuze sfeer creëert. Afhankelijk van de uitrusting worden de oppervlakken verfijnd met randen, fijne contraststiksels, grote oppervlakken bedekt met ArtVelours Eco in het gebied van de deuruitsparingen, die meestal te vinden zijn in exclusieve sportwagens, en zelfs toepassingen van echt hout met open poriën .

Ook het aanbod aan standaard assistentiesystemen vanaf het Life-niveau op de nieuwe Tayron is uitgebreid. Het omvat adaptieve cruisecontrol (ACC), bochtenassistent, rijstrookwisselsysteem (Side Assist), rijstrookassistent (Lane Assist), automatisch noodremsysteem, inclusief monitoring van voetgangers en fietsers (Front Assist), Park Assist Plus, een systeem met achteruitkijkcamera, dynamische herkenning van verkeersborden en een waarschuwingssysteem voor de volgende afrit. Ook het nieuwe waarschuwingssysteem bij het uitstappen is standaard. Dit is een uitbreiding van het rijstrookwisselsysteem en kan, binnen de beperkingen van het systeem, voorkomen dat de deuren van de auto opengaan als er een ander voertuig van achteren nadert. Het systeem geeft zowel hoorbare als visuele waarschuwingen.

Naast alle versies van de milde hybride aandrijving (eTSI) gaat Volkswagen de Tayron aanbieden met twee plug-in hybride aandrijvingen (eHybrid), twee turbobenzinemotoren (TSI) en twee turbodieselmotoren (TDI). Bij alle versies van de Tayron gebeurt het schakelen via een automatische transmissie met dubbele koppeling (DSG). Hoewel de basis-eTSI-motor met een vermogen van 110 kW (150 pk) alle kwaliteiten heeft om te worden gedefinieerd als een hightech aandrijfsysteem (mild hybride met 48 V-technologie), worden de voordelen van elektrische- en benzineaandrijving optimaal gecombineerd in beide innovatieve plug-in hybride aandrijvingen. In beide gevallen leveren ze een systeemvermogen van respectievelijk 150 kW (204 pk)5 en 200 kW (272 pk)6. Dankzij een batterij van 19,7 kWh (netto) kunnen beide versies van de Tayron eHybrid een elektrische actieradius van ruim 100 km halen. De accu kan niet alleen in AC-wallboxen en AC-laadstations met 11 kW worden opgeladen, maar – net als bij een elektrische auto – ook in DC-snellaadstations met maximaal 50 kW. De grootste TDI is met 142 kW (193 pk) zeer zuinig en wordt standaard geleverd met 4MOTION-vierwielaandrijving.

Auto-onderdelen AutoPower
Auto-onderdelen AutoPower

Met een lengte van bijna 4,8 m (4

De precieze lijnen, het langwerpige dakoppervlak en de smalle voegen benadrukken het silhouet van de Tayron en tonen zijn karakter als hoogwaardige en uiterst solide SUV