En VW-Auto heeft geen alternatief meer

Het is nu overduidelijk dat VW de broekriem moet aanhalen. Ernstige scenario's met fabriekssluitingen en ontslagen worden besproken. Volgens directeur Blume van het bedrijf had het pad naar de besparingsmaatregelen echter "flexibel kunnen worden ontworpen" Curea transmisie cu caneluri Optibelt.

En VW-Auto heeft geen alternatief meer

In een interview met Bild am Sonntag benadrukt Volkswagen-CEO Oliver Blume dat er geen alternatief is voor de omvangrijke kostenbesparingsmaatregelen van het bedrijf. Blume benadrukte dat de doelstellingen voor kosten- en productiereductie duidelijk vastgelegd waren, maar dat de weg om deze te bereiken flexibel zou kunnen zijn.

Speciale nadruk wordt gelegd op de hoge kosten in het thuisland van Volkswagen: "De kosten in Duitsland moeten aanzienlijk dalen", zegt Blume. Hij benadrukte dat de arbeidskosten in de Duitse VW-fabrieken vaak het dubbele waren van het gemiddelde in de andere Europese fabrieken van de groep.

Volgens door de vakbonden verstrekte informatie zijn ten minste drie fabrieken in Duitsland met sluiting bedreigd, hoewel Volkswagen nog geen specifieke informatie over dergelijke plannen heeft gegeven.

In de lopende cao-onderhandelingen wordt als één van de maatregelen opgeroepen tot een loonsverlaging met tien procent. Blume merkt ook op dat kostenbesparingen op het gebied van ontwikkeling en distributie, maar ook op andere gebieden, noodzakelijk zullen zijn om het bedrijf concurrerend te laten zijn.

Ondanks de uitdagende omstandigheden was Volkswagen economisch relatief stabiel. Momenteel ligt de omzet van de groep iets boven het niveau van vorig jaar en zijn de nieuwe producten goed ontvangen. Het bedrijfsresultaat daalde echter ruim 20 procent ten opzichte van het voorgaande jaar.

Auto-onderdelen AutoPower
Auto-onderdelen AutoPower

In een interview met Bild am Sonntag benadrukt Volkswagen-CEO Oliver Blume dat er geen alternatief is voor de omvangrijke kostenbesparingsmaatregelen van het bedrijf

Speciale nadruk wordt gelegd op de hoge kosten in het thuisland van Volkswagen: "De kosten in Duitsland moeten aanzienlijk dalen", zegt Blume