Plus Petit M235 Gran Coupé door Neubau ersetzt.

Na de 3-deurs Series 2 gaf BMW ook de Gran Coupé een facelift – naast een vernieuwd design kreeg het model eindelijk een Curved Display magazin piese auto online.

Plus Petit M235 Gran Coupé door Neubau ersetzt.

De driedeurs Series 2 Coupé kreeg in de zomer van 2024 een facelift – het was slechts een kwestie van tijd voordat de grote vijfdeurs broer er ook een kreeg. Nu hebben we ook de gemoderniseerde Series 2 Gran Coupé gepresenteerd.

De marktintroductie van het model is in 2025, en de Series 2 Gran Coupé 220 met benzinemotor (de "i" is nu uit de aanduidingen geschrapt om niet te worden verward met BMW's elektrische modellen) begint vanaf ongeveer BGN 82.000 Rulment roata Fag.

Het topmodel M235 zal verkrijgbaar zijn voor een prijs van bijna BGN 120.000. De basisdieselversie 218d kost BGN 83.000, en de krachtigste 220d – BGN 88.000.

Qua uiterlijk zijn er geen grote verrassingen. Vooraan bevinden zich smallere nieren en koplampen. De karakteristieke grille is nu onder de koplampen gepositioneerd, die een nieuwe vorm hebben en een natuurlijk boze uitstraling hebben. LED-verlichting is standaard, matrix-LED-verlichting is tegen meerprijs.

De nieuwe bumper accentueert de middelste ventilatieopeningen, terwijl de ventilatieopeningen aan de zijkant groter lijken. Het BMW-logo is nu ingebed zoals op de nieuwe M4.

De nieuwe achterlichten van de Gran Coupé zien er agressiever uit. De lichtsignatuur is nieuw. Bij gewone modellen steken er geen einduitlaatpijpen uit de bumper, alleen bij het topmodel M235 is dat anders. Hij heeft opnieuw vier uitlaatpijpen die het zwarte element in de bumper accentueren.

Afmetingen: geen verandering in kofferbak

Er is in bijna elke richting een beetje toegevoegd. 20 millimeter meer lengte betekent nu 4546 millimeter en 2670 wielbasis. 1445 millimeter hoogte betekent een plus van 25 millimeter. De breedte blijft hetzelfde: 1800 millimeter. Dat geldt ook voor de kofferinhoud van 430 liter – bij de mild hybride is dat 70 liter minder.

Binnenruimte: eindelijk met Curved Display

Met de facelift heeft de Series 2 Gran Coupé nu een Curved Display. Het is ons bekend van alle andere BMW-modellen. Het is voorspelbaar dat de iDrive-schakelaar ontbreekt. In plaats van deze te gebruiken, wordt de cockpit bestuurd met spraakopdrachten op het touchscreen. Dit betekent ook een knoploze klimaatregeling voor de Series 2 Gran Coupé.

Op de middenconsole bevindt zich een draaischakelaar waarmee het volume en het audiosysteem worden aangepast. Ernaast zit een schakelaar voor de bewegingsmodi. Er zijn nog een paar knoppen op het stuur over en de nieuw ontworpen stoelen zorgen voor meer comfort tijdens een lange reis.

Motoren: De M235 heeft een beetje te weinig vermogen

Op motorengebied heeft BMW bij de facelift de aangeboden opties wat ingekort: klanten kunnen kiezen uit slechts 4 aandrijfopties, waarvan de basis een diesel is. De 218d heeft 150 pk. Onder meer twee varianten van de 220, een diesel met 163 pk. en benzine met 170 pk, geëlektrificeerd als mild hybrids.

Het topmodel en tegelijkertijd de enige variant met dubbele aandrijving is de M235. Op papier wordt hij iets "zwakker": met precies 300 pk, met 6 pk. minder dan vóór de facelift en met een maximumkoppel van 400 Nm (voorheen was dit 450 Nm). Dit weerspiegelt echter noch de sprint naar 100 km/u, noch de maximumsnelheid van 250 km/u (beperkt). Alle varianten worden gecombineerd met een 7-traps Steptronic automatische transmissie.

Auto-onderdelen AutoPower
Auto-onderdelen AutoPower

De driedeurs Series 2 Coupé kreeg in de zomer van 2024 een facelift – het was slechts een kwestie van tijd voordat de grote vijfdeurs broer er ook een kreeg

De marktintroductie van het model is in 2025, en de Series 2 Gran Coupé 220 met benzinemotor (de "i" is nu uit de aanduidingen geschrapt om niet te worden verward met BMW's elektrische modellen) begint vanaf ongeveer BGN 82