VW Multivan is een Californische dubbeldekker
Volkswagen Bedrijfsvoertuigen introduceerde de geëlektrificeerde versies van de Multivan en California met een nieuw, vooruitstrevend plug-in hybride aandrijfsysteem met tweewielaandrijving. Het uiterst efficiënte systeem combineert de mogelijkheid om volledig elektrisch te rijden met een grote autonome actieradius en maximale tractie op diverse wegdekken. Het systeemvermogen van de plug-in hybride aandrijving bedraagt 180 kW (245 pk) en het hybridesysteem omvat de nieuwe hightech viercilindermotor 1.5 TSI evo2, de elektromotor op de vooras en een tweede tractie-elektrische aandrijfeenheid de wielen op de achteras. De twee elektromotoren worden aangedreven door een nieuwe lithium-ionbatterij met een energiecapaciteit van 19,7 kWh, die een volledig elektrische actieradius tot 95 kilometer mogelijk maakt voor de Multivan en tot 91 kilometer voor de California. De nieuwe Multivan eHybrid 4MOTION en California eHybrid 4MOTION zullen in 2025 in Bulgarije te bestellen zijn Kit ambreiaj Exedy pret.
Het plug-in hybride aandrijfsysteem van de tweede generatie verandert de iconische Multivan en de iconische California-camper praktisch in elektrische voertuigen voor de meeste dagelijkse taken en reizen. Tegelijkertijd, wanneer langere afstanden nodig zijn, maakt het uiterst efficiënte en zuinige aandrijfsysteem indruk met zijn grote gecombineerde actieradius met één lading van tank en accu.
Het plug-in hybride aandrijfsysteem van de Multivan en California is een compleet nieuwe ontwikkeling en vertegenwoordigt de tweede generatie eHybrid. In de nieuwe Multivan eHybrid 4MOTION en California eHybrid 4MOTION wordt gebruik gemaakt van een hightech benzinemotor met turbocompressorsysteem en de aanduiding 1.5 TSI evo2. De viercilindermotor ontwikkelt een maximaal vermogen van 130 kW (177 pk) en beschikt over tal van hightech features, zoals de VTG-turbocompressor (variabele turbinegeometrie), het uiterst efficiënte hogedrukbrandstofinjectiesysteem van 350 bar en als en met het niet minder efficiënte TSI-evo-brandstofproces. Op deze manier wordt een hoog niveau van energie-efficiëntie van de motor gegarandeerd, noodzakelijk voor een aanzienlijke vermindering van het brandstofverbruik en de emissies. De krachtige en zuinige benzinemotor wordt gecombineerd met een elektromotor van 85 kW (115 pk), die samen met de transmissie met dubbele koppeling (DSG) op de vooras in de plug-in hybride-eenheid is geïntegreerd.
De DSG-transmissie met fabrieksaanduiding DQ400e evo is speciaal ontworpen en verder verfijnd voor gebruik als onderdeel van het plug-in hybride aandrijfsysteem. Deze bijzondere inspanningen van de ingenieurs van Volkswagen Vans maken het mogelijk een nieuwe, nog efficiëntere managementstrategie voor de hybride aandrijving te implementeren. De derde technische hoofdmodule in de samenstelling van de nieuwe aandrijving is de tractie-elektromotor op de achteras met een torsieas. De elektromotor heeft een vermogen van 100 kW (136 pk) en is net als de elektromotor op de vooras een synchrone elektromotor met permanente magneten. Het gecombineerde systeemkoppel van de 1.5 TSI evo2-motor en de elektrische aandrijfeenheden bedraagt 350 Nm en het maximale vermogen van het hybridesysteem is vanaf het moment van vertrek beschikbaar.
Een ander belangrijk onderdeel van de plug-in hybride aandrijving is de nieuwe hoogspanningsaccu. Met zijn capaciteit van 19,7 kWh biedt hij bijna tweemaal de netto energie-inhoud van de batterij die werd gebruikt in de vorige Multivan eHybrid met voorwielaandrijving.
Het nieuwe plug-in hybride aandrijfsysteem met dubbele aandrijving van de Multivan en California is het eerste in zijn soort binnen de Volkswagen Group en combineert voor het eerst de nieuwste generatie van het eHybrid-systeem op basis van het modulaire bouwplatform voor modellen met dwars geplaatste motoren (MQB) met extra, volledig elektrische achterasaandrijving. Het starten en rijden van de Multivan en California eHybrid 4MOTION vindt altijd plaats op een volledig elektrische aandrijving – zolang de buitentemperatuur niet lager is dan min 28 graden Celsius. Bij snelheden tot 65 km/u wordt de achterste elektromotor altijd ingeschakeld om de 'launch assist' van de vierwielaandrijving te leveren. Uiteraard is de elektrische aandrijving van de achteras ook beschikbaar als de accu leeg is: de elektriciteit die nodig is om de tractie-elektromotor van de achteras aan te drijven, wordt automatisch gegenereerd door de TSI-motor en de voorste elektromotor, die fungeert als generator. Om de energie-efficiëntie te verhogen en het verbruik en de emissies onder normale rijomstandigheden met voldoende tractie op de weg te verminderen, kan de elektromotor van de achteras door een speciaal elektronisch geregeld mechanisme automatisch worden losgekoppeld van de besturing van het hybridesysteem.
De nieuwe Multivan en California eHybrid 4MOTION kunnen zich voortbewegen op volledig elektrische tractie met een snelheid tot 130 km/u. Bij gebruik van de hybride modus bedraagt de maximumsnelheid van de nieuwe modellen 200 km/u.
Zowel de Multivan eHybrid 4MOTION als de California eHybrid 4MOTION bieden een volledig elektrisch stationair airconditioningsysteem dat kan worden gebruikt om het interieur van de bestelwagen en camper comfortabel te koelen, ventileren en verwarmen. Tegelijkertijd kan het airconditioningsysteem tijdens het opladen zowel elektriciteit uit de hoogspanningsaccu als uit een externe stroombron halen, waardoor voor vertrek een aangename binnentemperatuur in het passagierscompartiment wordt gegarandeerd.
- 2024-11-20 - Kipufogórendszer csappantyúkkal en Carbon karosszériasötttel en Chevrolet Corvette C8-hoz
- 2024-11-20 - Bij Volvo de actieve XC90 en de nieuwe motor
- 2024-11-19 - De Konzept van Toyota-Klasse-Offroad voor 2024 gaat naar de SEMA-Messe erscheinen
- 2024-11-19 - 40 LE-vel tøb – een Sondermodell van legerősebb sörðurú Fabia
- 2024-11-18 - Brugte combi Puntos fuertes y debiles: Seat León ST
- 2024-11-18 - De uw Ford Courier: ¡af űr kiskirálya elfőnt! (PRÜFEN)
- 2024-11-17 - Kombi voor Fiat Grande Panda: het is een pixel
- 2024-11-14 - 700 km gefahner Peugeot E-3008-hoz elektrisch
- 2024-11-14 - Peugeot verfüttüber een musterbeispiel en kühltechnik
- 2024-11-14 - Renault Master werd geproduceerd in 2025. Beschikbaar vanaf 2011
- 2024-11-14 - Viskeuze: een in Citroën en C4-Gyel bátorott er
- 2024-11-13 - Vissetekintő: pályamódósíszát az Opel Vectranál
- 2024-11-13 - Fourgon d'André modélisateur voor VW Tayron: Schwarz, Minze en Tiguan
- 2024-11-13 - Mercedes G 63 AMG V12: een legendarische "Würfel", in 5 stappen alt
- 2024-11-12 - E30 M3 en bi bio BMW
- 2024-11-12 - Alfa Romeo Alfetta GT 1.8: legendarisch sinds 50 jaar
- 2024-11-12 - ¡Jetzt "AUDI" met logo! Heeft u een negatieve Gyungonek gehad?
- 2024-11-11 - Standaard: Jobb-Reparatur, nicht ?
- 2024-11-11 - In de nieuwe versie van de Porsche Macana
- 2024-11-07 - Onze BMW M2: M4 Motor van 460 Zoll heeft een lengte van 14,9 Zoll
- 2024-11-07 - ¿Euh 7-Euro-Mercado en Benzin?
- 2024-11-07 - Rückblick: Seat Altea: ¿en perfecto estado?
- 2024-11-06 - Voor 50 jaar op Mercedes-Benz met 5 jaar Legende
- 2024-11-06 - Citroën Zette de Tommeine Voorganger C5 Aircross vor
- 2024-11-06 - En Peugeot-beggarhetöbbé-tektsi-kulcsmodelljeit
- 2024-11-05 - Vindt u het leuk om een Amerikaanse 6,2-liter-V8-auto met motor te gebruiken?
- 2024-11-05 - En VW-Auto heeft geen alternatief meer
- 2024-11-05 - Nieuwe Audi A5: geschriebene Meistereleganz (VIDEO)
- 2024-11-04 - Mercedes CLA en Geely Kauffirma zijn niet meer een succes, een briv-brug
- 2024-11-04 - De meeste Abartha-Fahrer zijn niet meer geamuseerd
- 2024-11-01 - Het Volvo-Fördersystem – 2024 is de beste hersteller
- 2024-11-01 - Vooruitzichten: Ford Focus II – een radicale verandering in twintig jaar
- 2024-10-30 - Hyundai is een nieuwe auto met elektrische SUV IONIQ 9-El
- 2024-10-30 - Az Audi schließt das Werk in Brüssel ab
- 2024-10-29 - Batterijen en apparaten met nieuwe elektronica voor Dodge Charger Daytona verkrijgbaar
- 2024-10-29 - Das Modell Škoda met Fabiát-rat zal nu in de nieuwe versie verschijnen
- 2024-10-28 - Renault presenteert op 10. Renault-Festival de CLIO-t en de ZOE-t
- 2024-10-28 - Een 5-Millioner-Auto-Toyota-Auto ist vom Uygéske Kingdomsban geferente
- 2024-10-28 - Unser Golf GTI Clubsport S: ¡Olyan Aura op 40 Tagen!
- 2024-10-28 - Tiguan Bira Golf à Roues
- 2024-10-26 - Een reneszánsza een G-szátnában a past II Future-ban in limitierter Auflage
- 2024-10-26 - Y 5-Millioner-Auto-Toyota-Auto ist vom Uygéske Kingdomsban geferente
- 2024-10-26 - De beste Jeep voor Avenger 4xe is exclusief verkrijgbaar in The North Face Edition
- 2024-10-25 - Brugse luxelimousine: BMW 7er-Serie (F01)
- 2024-10-25 - Plus Petit M235 Gran Coupé door Neubau ersetzt.
- 2024-10-25 - Dus Nebel is met de Dacia Sandero verbunden
- 2024-10-24 - Een Volkswagen Jetta GLI 40. Een voorbeeld voor een Amerikaanse GTI: een Amerikaanse GTI
- 2024-10-24 - Die Fahrt stopt bij 270 km/Tag, wanneer Sie Golfa R-hez erreicht heeft
- 2024-10-24 - Voor 10 autonome Tage 120.000 km relatief? ¡Volwaardig!
- 2024-10-23 - Hyundai heeft een enorm scherm
- 2024-10-23 - Antigua Plaza Alhambra (7N): Familienempfang Spanje
- 2024-10-23 - Audi RS 4 B5: Ein Klassiker der Extraklasse: Erster Schritt
- 2024-10-22 - Brugse luxelimousine: Audi A8 (D4)
- 2024-10-22 - Dacia bracht officieel de grootste SUV op de markt
- 2024-10-22 - De Alfa Romeo Junior debuteerde tegelijk met Parisban en Szófiában
- 2024-10-21 - Is het een Mercedes E500?
- 2024-10-21 - 100.000 km met een BMW of een M3-Mal: was Ihr ideaal? (FOLYTATOTT TESZT)
- 2024-10-20 - Mercedes CLK 63 AMG Serie Negra: Gebrauchtwagen
- 2024-10-20 - De nieuwe Land Cruiser in het jaar 2024 staat voor de Tür
- 2024-03-02 - Ruitenwissers - Zijn ze voor vervanging? Soorten en hoe te kiezen?
- 2024-01-20 - Remblokken - Toepassing, types, reparaties en vragen