Unser Golf GTI Clubsport S: ¡Olyan Aura op 40 Tagen!
HET IS NOG NOOIT ZO ZO GEWEEST: Northern Arc-modus in de Golf GTI! Het is standaard op de Clubsport S. En dat zou ook zo moeten zijn, want dit wordt de snelste productie-Golf tot nu toe. Voor dit doel heeft VW de limiet van 400 exemplaren van het verzamelaarsmodel teruggebracht tot het essentiële. Alleen het vermogen kan nooit genoeg zijn: op de tweelitermotor van de S is dat 310 pk en het maximale koppel is 380 Nm. Overboost? Nee, het volledige vermogen is altijd beschikbaar! De overige toevoegingen aan de jubileum-Golf: voorwielaandrijving, een handgeschakelde 6-versnellingsbak en een geheel vernieuwde ophanging. Achterbank? Valt uit! Airconditioning? Alleen op aanvraag verkrijgbaar piese auto autopower.
De GTI Clubsport S wil spelen op het circuit. Op de noordelijke boog van de Nürburgring maakt vooral de geoptimaliseerde ophanging indruk. Dat is tenminste de indruk vanaf de passagiersstoel naast de bestuurder. Autocoureur Benjamin Leuchter benut de gehele breedte van de baan, beklimt de ‘curbs’ en drukt zo lang mogelijk het gas in. Geen verplaatsing, geen "breuken" op de schokdempers. Dit komt door het nieuwe voorste subframe (gemaakt van aluminium in plaats van staal), de gewijzigde convergentie en de herziene kinematica van de vooras. En wat is het effect van de seriële modus voor de Northern Arc van de Nürburgring? Het maakt een individuele aanpassing van het rijprofiel mogelijk. Hiermee worden alle parameters ingesteld op Race, alleen de ophanging (DDC is standaard) staat in de comfortmodus. Het voordeel: de golven op de stoep, en dergelijke golven zijn er niet op de Noordelijke Boog - ze worden eenvoudigweg gefilterd. Visueel ziet de krachtigste productie-Golf GTI er niet uit als een hooligan. Hij verschilt van de Clubsport door 290 pk. slechts op enkele details. Het meest karakteristieke is de inscriptie op de achterkant.
Het nieuwe model is alleen verkrijgbaar met 3 deuren. Maar de kinderen moeten toch thuis blijven, want om het gewicht laag te houden is er geen achterbank – en is de S ongeveer 30 kg lichter dan de reguliere Clubsport. Maar waarom heeft VW de Clubsport S gemaakt? Uiteraard - vanwege het ronde jubileum. Maar ook vanwege de rivaliserende Honda Civic Type R. Het duurt 7:50,63 minuten om de poolcirkel te ronden, de nieuwe Super GTI heeft 7:49,21 minuten nodig. kreeg het recht om op de Northern Rainbow te rijden. En we waren verrast: verlies van tractie? Zoiets bestaat niet! Ook de Michelin Pilot Sport Cup 2 semi-slicks op de vooras dragen hieraan bij. Onderstuur treedt alleen op bij een zeer zware rechtervoet, met de nieuwe Super Golf kunnen ook door amateurs behoorlijk goede tijden worden behaald. Maar alleen voor de recordronden werden een rolbeugel en 6-puntsveiligheidsgordels geïnstalleerd, het productiemodel zal niet zo zijn uitgerust Suport motor Lemforder.
Technische gegevens:
VW Golf GTI Clubsport S
Motor 4 cilinders, turbo, dwars vooraan • Cilinderinhoud 1984 cc • Vermogen 228 kW (310 pk) • Max. koppel 380 Nm bij 1700 tpm • Topsnelheid 250 km/u • 0–100 km/u in 5,8 sec • Voorwielaandrijving/6-versnellingsbak • Tankinhoud 50 l • L/B/H 4268/1799/ 1442 mm • Kofferinhoud 1270 l (of meer, omdat er geen achterbank is) • Leeggewicht 1360 kg • Verbruik EU-Mix 7,4 l А98Н/100 km • CO2-uitstoot 172 g/km • Prijs ca.
80.000 BGN
Conclusie:
JA HIJ IS SNEL! Maar de Clubsport S is ook een verzamelmodel, gelimiteerd op 400 exemplaren. Hij is duurder dan de Clubsport met 290 pk. met ongeveer BGN 7.000 – maar het is veel nauwkeuriger!
- 2024-11-20 - Kipufogórendszer csappantyúkkal en Carbon karosszériasötttel en Chevrolet Corvette C8-hoz
- 2024-11-20 - Bij Volvo de actieve XC90 en de nieuwe motor
- 2024-11-19 - De Konzept van Toyota-Klasse-Offroad voor 2024 gaat naar de SEMA-Messe erscheinen
- 2024-11-19 - 40 LE-vel tøb – een Sondermodell van legerősebb sörðurú Fabia
- 2024-11-18 - Brugte combi Puntos fuertes y debiles: Seat León ST
- 2024-11-18 - De uw Ford Courier: ¡af űr kiskirálya elfőnt! (PRÜFEN)
- 2024-11-17 - Kombi voor Fiat Grande Panda: het is een pixel
- 2024-11-14 - 700 km gefahner Peugeot E-3008-hoz elektrisch
- 2024-11-14 - Peugeot verfüttüber een musterbeispiel en kühltechnik
- 2024-11-14 - Renault Master werd geproduceerd in 2025. Beschikbaar vanaf 2011
- 2024-11-14 - Viskeuze: een in Citroën en C4-Gyel bátorott er
- 2024-11-13 - Vissetekintő: pályamódósíszát az Opel Vectranál
- 2024-11-13 - Fourgon d'André modélisateur voor VW Tayron: Schwarz, Minze en Tiguan
- 2024-11-13 - Mercedes G 63 AMG V12: een legendarische "Würfel", in 5 stappen alt
- 2024-11-12 - E30 M3 en bi bio BMW
- 2024-11-12 - Alfa Romeo Alfetta GT 1.8: legendarisch sinds 50 jaar
- 2024-11-12 - ¡Jetzt "AUDI" met logo! Heeft u een negatieve Gyungonek gehad?
- 2024-11-11 - VW Multivan is een Californische dubbeldekker
- 2024-11-11 - Standaard: Jobb-Reparatur, nicht ?
- 2024-11-11 - In de nieuwe versie van de Porsche Macana
- 2024-11-07 - Onze BMW M2: M4 Motor van 460 Zoll heeft een lengte van 14,9 Zoll
- 2024-11-07 - ¿Euh 7-Euro-Mercado en Benzin?
- 2024-11-07 - Rückblick: Seat Altea: ¿en perfecto estado?
- 2024-11-06 - Voor 50 jaar op Mercedes-Benz met 5 jaar Legende
- 2024-11-06 - Citroën Zette de Tommeine Voorganger C5 Aircross vor
- 2024-11-06 - En Peugeot-beggarhetöbbé-tektsi-kulcsmodelljeit
- 2024-11-05 - Vindt u het leuk om een Amerikaanse 6,2-liter-V8-auto met motor te gebruiken?
- 2024-11-05 - En VW-Auto heeft geen alternatief meer
- 2024-11-05 - Nieuwe Audi A5: geschriebene Meistereleganz (VIDEO)
- 2024-11-04 - Mercedes CLA en Geely Kauffirma zijn niet meer een succes, een briv-brug
- 2024-11-04 - De meeste Abartha-Fahrer zijn niet meer geamuseerd
- 2024-11-01 - Het Volvo-Fördersystem – 2024 is de beste hersteller
- 2024-11-01 - Vooruitzichten: Ford Focus II – een radicale verandering in twintig jaar
- 2024-10-30 - Hyundai is een nieuwe auto met elektrische SUV IONIQ 9-El
- 2024-10-30 - Az Audi schließt das Werk in Brüssel ab
- 2024-10-29 - Batterijen en apparaten met nieuwe elektronica voor Dodge Charger Daytona verkrijgbaar
- 2024-10-29 - Das Modell Škoda met Fabiát-rat zal nu in de nieuwe versie verschijnen
- 2024-10-28 - Renault presenteert op 10. Renault-Festival de CLIO-t en de ZOE-t
- 2024-10-28 - Een 5-Millioner-Auto-Toyota-Auto ist vom Uygéske Kingdomsban geferente
- 2024-10-28 - Tiguan Bira Golf à Roues
- 2024-10-26 - Een reneszánsza een G-szátnában a past II Future-ban in limitierter Auflage
- 2024-10-26 - Y 5-Millioner-Auto-Toyota-Auto ist vom Uygéske Kingdomsban geferente
- 2024-10-26 - De beste Jeep voor Avenger 4xe is exclusief verkrijgbaar in The North Face Edition
- 2024-10-25 - Brugse luxelimousine: BMW 7er-Serie (F01)
- 2024-10-25 - Plus Petit M235 Gran Coupé door Neubau ersetzt.
- 2024-10-25 - Dus Nebel is met de Dacia Sandero verbunden
- 2024-10-24 - Een Volkswagen Jetta GLI 40. Een voorbeeld voor een Amerikaanse GTI: een Amerikaanse GTI
- 2024-10-24 - Die Fahrt stopt bij 270 km/Tag, wanneer Sie Golfa R-hez erreicht heeft
- 2024-10-24 - Voor 10 autonome Tage 120.000 km relatief? ¡Volwaardig!
- 2024-10-23 - Hyundai heeft een enorm scherm
- 2024-10-23 - Antigua Plaza Alhambra (7N): Familienempfang Spanje
- 2024-10-23 - Audi RS 4 B5: Ein Klassiker der Extraklasse: Erster Schritt
- 2024-10-22 - Brugse luxelimousine: Audi A8 (D4)
- 2024-10-22 - Dacia bracht officieel de grootste SUV op de markt
- 2024-10-22 - De Alfa Romeo Junior debuteerde tegelijk met Parisban en Szófiában
- 2024-10-21 - Is het een Mercedes E500?
- 2024-10-21 - 100.000 km met een BMW of een M3-Mal: was Ihr ideaal? (FOLYTATOTT TESZT)
- 2024-10-20 - Mercedes CLK 63 AMG Serie Negra: Gebrauchtwagen
- 2024-10-20 - De nieuwe Land Cruiser in het jaar 2024 staat voor de Tür
- 2024-03-02 - Ruitenwissers - Zijn ze voor vervanging? Soorten en hoe te kiezen?
- 2024-01-20 - Remblokken - Toepassing, types, reparaties en vragen